Játék a rímekkel
Három szót megjegyeztetünk a gyermekkel, majd utána szavakat mondunk, és a gyermeknek ki kell választania, melyik előzőleg megadott szóra rímel. Figyelem, a feladat igénybe veszi a munkamemóriát!
Logopédiai fejlesztés során, a játék bevezetésére, vagy ha a gyermeknek túl absztrakt a feladat, akkor kiteszünk az asztalra három plüssállatot: pl. egy rókát, egy macit és egy halat
Majd mondunk egy szót: boci.
Így fog folytatódni a feladat: Rámutatunk a rókára, és megkérdezzük: A boci és a róka egyformán végződik? Nem! Rámutatunk a macira: A boci és a maci? Igen!
Mondunk egy következő szót: béka.
És minden kezdődik elölről.
A tanítványaim nagy része az iskolába, az edzésre... stb. legalább napi 30 percet vagy annál is többet utazik különböző közlekedési eszközökön – legtöbbet valamelyik szülejével és testvérével. Ezt az utazást lehetne feldobni egy kis közös családi játékkal, ami pozitívvá teszi a napkezdést, mind pszichésen, mind kognitívan ráhangol az óvoda-, iskolakezdésre.
Az én vállalásom az lenne, hogy legalább iskolakezdésig, de amíg az ötleteim tartanak, posztolok egy-egy ilyen játékot. A kérésem az olvasóim felé az lenne, hogy ők is járuljanak hozzá egy klassz játékgyűjtemény létrehozásához, azáltal, hogy elküldik a saját személyes kedvenc családi játékukat. Nem egzotikus játékokban, mesékben, dalokban, versekben kell gondolkodni, általában a legegyszerűbbek a legjobbak. Különösen értékesek azok a játékok, amiket a gyermekek találnak ki a saját maguk vagy a környezetük szórakoztatására. A játékot személyes üzenetben kérem küldeni (Facebookon lehet, ide kattintva is), megjelölve azt, hogy szülőtől vagy pedagógustól érkezik, valamint a gyermek életkorát.
Játssz velem te is, a pöttyös fel van dobva, remélem, hogy lesz, aki elkapja!
LIKE-olj, hogy értesülj az újabb cikkekről: |
A helytelen ceruzafogás nem esztétikai kérdés: www.ceruzafogo.hu
"
Kisfiamnál is verbális diszlexiást diagnosztizáltak . Érdekelne, hogy milyen terápiás gyakorlatokat tudnék csinálni vele otthon, hogy segítsem. Előre is köszönöm.
""
"Persze, amikor kider??l, hogy a gyermek nem szeret olvasni, akkor neh??z a sz??l?? szem??be n??zni, ??s azt mondani: tetszett volna t??bbet olvasni, t??bbet mes??lni!"
Jobban, t??bb f??rumon is tudatos?tani kellene ezt a sz??l??kben. A legt??bb mai sz??l?? nem olvas a gyerekeknek. Azt??n szidja az iskol??t a tananyagot, a tan??rokat. P??lda r?? egy kor??bbi ?r??s - MI??RT A SZ??L? DOLGA A TAN?T?S? - hogy a sz??l??k ahelyett, hogy magukba n??zn??nek, m??sokat hib??ztatnak a gyerekeik sikertelens??g????rt.
""
Kedves Zsuzsa,a Sz??var??zsl?? cikked elolvas??sa ut??n,felmer??lt bennem egy k??rd??s. Kell nek??nk valamilyen szakember seg?ts??ge?Logop??dus v m??s? A helyzet a k??vetkez??. A l??nyom 5 ??s f??l ??ves,balkezes (nem 100% dominans).El??g gyakran el??fordul n??la ,hogy nem megfelel??en ragozza a szavakat. pl megyek nagyihez.odarakom az asztalhoz...stb. Most van az oviban a logopedus tesztel??s k??z??ps??s??kn?¨l.
"