Te meg tudod oldani? Három formát válassz ki a mintaképről: Az első forma színe különbözik a másik kettő színétől, de ugyanolyan alakú, mint a harmadik forma, ami ugyanolyan színű, mint a második.
Az itt bemutatott feladatsort olyan felső tagozatos vagy nagyobb gyerekeknek ajánlom, akiknek szövegértési nehézségeik vannak vagy nehezükre esik az utasítások jó minőségű értelmezése. A feladatokban nagyon egyszerűnek tűnő utasítások alapján kell geometriai formákat sorrendbe helyezni. Az egyes feladatok az utasításértésen túl igénybe veszik a grafomotoros, vizuospaciális, vizuokonstrukciós és matematikai-logikai képességeket is. A 2. feladat a munkamemória fejlesztésére is szolgál. A feladatok forrása az Ortho Motus promóciós anyaga, a kisebb gyerekek részére készített utasításértési feladataikról már írtam itt: http://logopedia.postr.hu/utasitas/
A feladatok szokatlanok lehetnek, így érdemes a fejlesztőnek alaposan átgondolnia a lehetséges válaszokat és a segítő stratégiát. A minták alapján további önálló feladatok is készíthetőek egy kis kreativitással.
További variáns: a mintaképek és a megoldások együttes bemutatása alapján készítse el a gyermek a megfelelő utasításokat (magyarázatfejlesztés).
A magyar változat letöltése (PDF)
A magyar változat megoldásai (PDF)
Az eredeti, francia nyelvű változat letöltése (PDF)
A kipróbálásról
Bár a feladatsort Samunak gondoltam ki, a szünet miatt úgy esett, hogy végül Dominik próbálhatta ki először.
Nagyon jó volt, neki is nagyon tetszett a feladatsor. Róla annyit kell tudni, hogy egy 13 éves, intelligens, jó logikai-matematikai gondolkodású nagyfiú.
A feladatsort javítással együtt 25 perc alatt oldotta meg egy hibával, a 2. feladat során nem figyelt a fordított betűrendbe sorolásnál. Tehát a továbbiakban újabb munkamemória fejlesztésére alkalmas feladattal kell megkínálnom. A 3-as feladatban még egy új helyes megoldást talált, amire eddig nem gondoltam.
Várom a ti észrevételeiteket is, a tapasztalataitok megosztását, hiszen ettől válik a feladatsor valódi fejlesztőfeladattá.
LIKE-olj, hogy értesülj az újabb cikkekről: |
A helytelen ceruzafogás nem esztétikai kérdés: www.ceruzafogo.hu
"
Kisfiamnál is verbális diszlexiást diagnosztizáltak . Érdekelne, hogy milyen terápiás gyakorlatokat tudnék csinálni vele otthon, hogy segítsem. Előre is köszönöm.
""
"Persze, amikor kider??l, hogy a gyermek nem szeret olvasni, akkor neh??z a sz??l?? szem??be n??zni, ??s azt mondani: tetszett volna t??bbet olvasni, t??bbet mes??lni!"
Jobban, t??bb f??rumon is tudatos?tani kellene ezt a sz??l??kben. A legt??bb mai sz??l?? nem olvas a gyerekeknek. Azt??n szidja az iskol??t a tananyagot, a tan??rokat. P??lda r?? egy kor??bbi ?r??s - MI??RT A SZ??L? DOLGA A TAN?T?S? - hogy a sz??l??k ahelyett, hogy magukba n??zn??nek, m??sokat hib??ztatnak a gyerekeik sikertelens??g????rt.
""
Kedves Zsuzsa,a Sz??var??zsl?? cikked elolvas??sa ut??n,felmer??lt bennem egy k??rd??s. Kell nek??nk valamilyen szakember seg?ts??ge?Logop??dus v m??s? A helyzet a k??vetkez??. A l??nyom 5 ??s f??l ??ves,balkezes (nem 100% dominans).El??g gyakran el??fordul n??la ,hogy nem megfelel??en ragozza a szavakat. pl megyek nagyihez.odarakom az asztalhoz...stb. Most van az oviban a logopedus tesztel??s k??z??ps??s??kn?¨l.
"